楼主: 吉普无忌

Defender卫士无忌留言板

[复制链接]

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-1 21:41 | 显示全部楼层
回复

使用道具 举报

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-1 21:50 | 显示全部楼层
回复

使用道具 举报

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-2 07:47 | 显示全部楼层
回复

使用道具 举报

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-2 08:01 | 显示全部楼层
回复

使用道具 举报

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-2 08:07 | 显示全部楼层
回复

使用道具 举报

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-2 08:10 | 显示全部楼层
本帖最后由 EEE4X4 于 2017-4-2 08:15 编辑


Een later prototype van de terreinwagen 62, ook wel Stuka genoemd, hier is de typische structuur van de carrosserie reeds zichtbaar.
Op verzoek van Hauptsturmführer Liese maakte chef ingenieur Rudolf Riegel van de firma Porsche dit vroege prototype met opgeplaatste MG

https://frontsector.be/index.php ... agen-in-oorlogstijd

Nog een blik op het serie model met de onbeklede binnenkant
Een later model Kübelwagen bouwjaar 1944
Hetzelfde voertuig, de rechthoekige ruit is vervangen door een ovale
Een blik op de viercilinder boxermotor
De motor met de voornaamste onderdelen
In de zomer van 1941 verzamelden manschappen van het Afrikakorps voor verscheping in Griekenland, de Kübelwagens zijn uitgerust met een MG 34
Nog een oefening in Griekenland voor de overvaart

Eerste optreden van de VW-Kübel in Afrika, Tripolis Februari 1941
Veldmaarschalk Rommel in zijn Kübelwagen, hij vertelde Porsche dat die eens zijn leven gered had in een mijnenveld, door het geringe gewicht waren de ontstekers niet afgegaan, de zware Horch met bagage achter hem ging wel de lucht in
Een Kübel woelt zich door het woestijnzand
Een korte halte op de Noord Afrikaanse kustweg
Een graag geziene gast, de Kübel van de veldpost passeert een Flak 88 gespan dat door het Afrikakorps vaak als antitank werd ingezet
Een colonne van het Afrikakorps maakt halt aan een wegmarkering, Kübelwagen (trop)
Een Kübelwagen op de kustweg richting westen
Een Kübelwagen van het DAK met ballonbanden uitgerust
Rustpauze in de woestijn, de 40 liter tank vooraan word bijgevuld
Hetzelfde voertuig rijd terug achteruit, de bevoorradings-colonne krijgt voorrang
Een Type 82 van de Luftwaffe maalt zich door de vele sporen tijdens Rommel's laatste offensief aan de Kasserine pas in Tunesië
Nog een Kübel op dezelfde piste
Een Kübel van de Luftwaffe brengt een gewonde Britse krijgsgevangen weg
Een Kübelwagen Type 82 (trop) van een Panzer eenheid uitgerust met ballonbanden Kronprinzenrad (200-12)
Met verenigde krachten een voertuig uit het vijandelijke vuur halen, vermoedelijk een Kübel van de Kampfgruppe Barenthin die er in November 1942 toe bijdroeg dat de geallieerde doorbraak in de rug van het Afrikakorps niet lukte
Twee Kübelwagens van de Brigade Ramcke, deze Fallschirmbrigade was samen met de 164 Infanterie Divisie voor de slag bij El Alamein ter versterking gekomen
Een Luftwaffe eenheid wacht op verscheping naar Afrika
In volle vaart over een van de vlakke zoutzeeën van Tunesië
Kübelwagens van de infanterie divisie Grossdeutschland verzamelen op de Russische steppe
Een Kübel van de gemotoriseerde infanterie divisie Grossdeutschland in de zomer van 1942 op mars in Rusland
Een beeld over de inzet van de VW-Kübel bij een SS divisie gepubliceerd door de Illustrierte Beobachter in 1941
Een wiel wisselen was niet zo moeilijk, ook niet in de ijzige winter van 1941/42
De luchtgekoelde motor was een groot voordeel tijdens de Russische winter, kleine reparaties konden in noodgeval
Dezelfde Kübel terug op zijn weg door de Russische sneeuw
Op dergelijk moerassige ondergrond was ook het geringe gewicht van het voertuig geen voordeel meer
Een verkenningseenheid houd halt voor een brandend dorp, December 1941, de twee voorste Kübelwagens dragen de antennes van een lichte radiowagen
Generaloberst Lindemann bevelhebber van het 18de Leger in de omgeving van Leningrad-Wolchow bij het bezoek van een Korpsstaf
Ook de Kübel van een generaal moest wel eens geholpen worden
Het Type 82 kon een wad van 45 cm aan, Rusland 1944
De voorste as van deze Luftwaffe Kübel is aan vervanging toe
De dunne sneeuwlaag verborg in het voorjaar 1944 de ontdooide ondergrond rond Wittbesk
Een blik op het binnenste, let op de houders voor vier geweren tussen de Kübelsitze
Hetzelfde voertuig op een Frans vliegveld in Mei 1942, op de achtergrond een Me 109 G

Het instrumentenbord
Een rit op de Franse wegen was in 1944 een gevaarlijke onderneming, deze Kübel vond tijdig een dekking bij een luchtaanval, de colonne op de achtergrond werd vernietigd
Na de invasie in Frankrijk begeleid deze Kübel een colonne richting front, of het hoefijzer als talisman geholpen heeft is niet bekend
Op de trein geladen voor transport
Een Luftwaffe eenheid in de kazerne van Freising gereed om naar Italië te vertrekken
Pas over de Brennerpas en al plat gereden
De voertuigen verlaten hun kazerne
Uitgerust met een aanhanger vol reserve benzine
VW-Kübels van het Jagdgeschwader 5 in Noorwegen, zomer 1944
Een Type 82 als tweezitter uitgerust met een door een motor aangedreven sirene op de plaats van de achterbank

Type 166 tijdens een testrit op de Grossglockner uitgerust met de door de firma Rieger & Dietz geleverde wielen
Type 87 met KdF carrosserie op een vierwielaandrijving chassis, de 564 gebouwde exemplaren werden meestal als commando voertuig ingezet
Kübelwagen Type 157 op de spoorweg
Een van de verschillende sneeuwkettingen die getest werden
Een van de verschillende sneeuwkettingen die getest werden
Een van de verschillende sneeuwkettingen die getest werden
Hetzelfde voertuig tijdens een vergelijkende test met een Kettenkrad op een zandheuvel
Een hogere kettingaandrijving met teruglooprollen
Voor oefeningen en misleiding van de vijand werd het Type 823 gebouwd
Door het wegnemen van bekleding werd een verkenningsvoertuig gesimuleerd
Nog een beeld van het Type 823
Deze beelden vormen een raadsel, enerzijds beschreven als ladingsdrager waarvoor het ontbreken van een instrumentenbord spreekt, anderzijds als een speciale uitvoering voor de SS van het Type 87 waarvoor de meegevoerde bewapening dan weer spreekt
Deze beelden vormen een raadsel, enerzijds beschreven als ladingsdrager waarvoor het ontbreken van een instrumentenbord spreekt, anderzijds als een speciale uitvoering voor de SS van het Type 87 waarvoor de meegevoerde bewapening dan weer spreekt

回复

使用道具 举报

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-2 08:12 | 显示全部楼层


De Schwimmwagen Type 166

Een proefvaart met een later model
Reeds vroeg begon Porsche met testen om de Kübelwagen drijvend te krijgen, hier een afgedicht voertuig op de brandvijver van de firma in Stuttgart
Twee Schwimmwagen Type 128 in de zomer van 1941 op de Wörthersee voor de vakantiewoning van Dr Porche waar ze door zijn medewerkers werden geprobeerd
Een Schwimmwagen van de voor serie, herkenbaar aan de andere motorafdekking, de schroef en de uitlaten
Ook officieren van de Wehrmacht hebben het Type 128 grondig getest
Vierwielaandrijving en waterdicht zijn heeft zo zijn voordelen
In volle vaart een helling nemen, de typische onderkant is hier goed zichtbaar
Een van de dertig in de voor serie gebouwde exemplaren in inzet bij de Wehrmacht
Type 128
Type 166
Type 128
Type 166
De sedert 1942 in serie gebouwde Schwimmwagen Type 166
Een gedetailleerd achteraanzicht van de Schwimmwagen Type 166
In 1942 werden door ingenieurs van Porsche testritten in de Alpen doorgevoerd, de voertuigen hadden burger nummerplaten
In 1942 werden door ingenieurs van Porsche testritten in de Alpen doorgevoerd, de voertuigen hadden burger nummerplaten
In 1942 werden door ingenieurs van Porsche testritten in de Alpen doorgevoerd, de voertuigen hadden burger nummerplaten
Schema van de aandrijving
Spelevaren in Frankrijk, met een snelheid van 10 Km per uur in het water kon men beter de straat gebruikenTwee officieren met een Schwimmwagen in Noord Frankrijk 1944
回复

使用道具 举报

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-2 08:17 | 显示全部楼层
https://frontsector.be/index.php/materiaal/voertuigen/18-de-volkswagen-in-oorlogstijd

VW-Kübelwagen Type 82 serie model
Prof. Ferdinand Porsche bij zijn bekendste schepping, de Volkswagen Kever
Het prototype V 3 (1936), alhoewel later nog veel details gewijzigd werden is de grondvorm al duidelijk herkenbaar
Voor de oorlog was het in Duitsland de gewoonte eerst het onderstel te maken, dat vergemakkelijkte de aanpassingen aan het chassis, hier het onderstel van het prototype V 3

Op basis van de VW 38, het terreinvoertuig van Kraft durch Freude, kwam het eerste prototype van het Type 62 op 3 November 1938 klaar, de carrosserie heeft nog de afgeronde vormen
Om de terreinvaardigheden te verbeteren zo als de Wehrmacht het wenste werd het Type 62 verbeterd en ontstond het Type 82, bij dit prototype is het reservewiel nog verzonken aangebracht
Het eerste prototype bij testritten op het oefenterrein van Münsingen, 14 November 1938, voor de terreinwagen werden de deuren door zeilen vervangen hier opgerold zichtbaar, ook de Kübelsitze zijn goed herkenbaar
回复

使用道具 举报

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-2 08:25 | 显示全部楼层
https://frontsector.be/index.php/materiaal/voertuigen/18-de-volkswagen-in-oorlogstijd

Maar om de schroef neer te laten hebben ze toch een korporaal nodig
De Hauptmann wil hier waarschijnlijk de diepte meten
Een Panzer Artillerie afdeling van de Waffen SS word in het voorjaar 1944 in Frankrijk op transport gesteld, de Hummel's staan reeds op de trein, de Schwimmwagen is met bepakking geladen
Een Schwimmwagen bewaakt een brug over een kanaal in Frankrijk, Augustus 1944, aan de planten te zien is hij zojuist uit het water gekomen, en let op de Panzerfaust in de houder
Detailtekening van de schroef
De motor word nagekeken, om de motorkap te openen moest de schroef neergelaten worden
Een met Schwimmwagens uitgeruste eenheid in Italië, September 1943
De bedienorganen
Een blik op het binnenste van de Schwimmwagen
Oberst Lorenz, commandant van van het Panzer Grenadiers Regiment van de divisie Gross Deutschland op verkenning in de omgeving van Kirowograd, September 1943
De wagen van Infanterie Generaal Allmendinger op het Kuban bruggenhoofd, zomer 1943
Deze Schwimmwagen van de divisie Grossdeutschland heeft hulp nodig
Hetzelfde voertuig langs achter gezien
Ook in het noorden van Rusland deed de Schwimwagen uitstekend zijn dienst in sneeuw en modder
Ook in het noorden van Rusland deed de Schwimwagen uitstekend zijn dienst in sneeuw en modder
Hier helpt ook geen vier maal vier meer, in de winter 1942/43 door het ijs gezakt
Met de genie in actie
Een Russische antitankgracht is ook te veel voor een Schwimmwagen
Eens van uit een ander perspectief tijdens het oversteken van de Beresina
VW Schwimmwagen Type 166
Natuurlijk werden ook de VW-Werke gebombardeerd, zo zag het er daar in Mei 1945 uit
In 1969 herleefde de Kübelwagen als Type 181 en werd in het VW-Werk in Mexico gebouwd

回复

使用道具 举报

0

主题

548

帖子

862

积分

禁止发言

注册2017-3-31
发表于 2017-4-2 08:33 | 显示全部楼层
回复

使用道具 举报

查看积分策略说明

快速回复主题

温馨提示